Pastís de xocolata i plàtan

aprofitar plàtans madurs

Una recepta més per aprofitar els plàtans madurs que de vegades queden al fruiter. De receptes per aprofitar plàtans madurs en tinc unes quantes publicades al blog. Aquesta d'avui és del llibre 'Chocolate' de Sandra Mangas (li estic treient partit, al llibre. Aquest Bundt cake de xocolata n'és una altra. Boníssim).

La recepta d'avui és d'aquelles ideals per als xoco-addictes o simplement xoco-fans. Té un gust intens de xocolata i el toc de plàtan que hi combina realment bé. Un consell: feu-lo d'un dia per l'altre. L'endemà els gustos estàn més assentats i s'intensifiquen. En resum, una recepta que possiblement repetiré.

Ingredients:

  • 4 plàtans madurs (jo només en tenia 3)
  • 200 gr de sucre morè (jo muscovat)
  • 1 culleradeta de vainilla en pols o líquida
  • 125 gr de farina
  • 50 gr de cacau en pols (NO del cacau soluble)
  • 1 culleradeta de llevat químic
  • 100 gr de xips de xocolata + un grapat més per decorar (jo vaig aprofitar restes de la mona de Pasqua triturada a trossos grossos)


Procedim:
Preescalfem el forn a 180ºC i engreixem un motlle quadrat d'uns 20cm.

Aixafem els plàtans amb una forquilla. Hi afegim la resta d'ingredients excepte els xips de xocolata i barregem fins que quedi tot ben integrat.

Hi afegim els xips de xocolata i remenem una mica i prou. Ho fiquem al motlle i allisem la superfície una mica. Ho enfornem uns 30 minuts.

Ho treiem del forn i passats uns 10 minuts hi podem repartir més xips de xocolata per damunt de la superfície. Ho acabem de refredar damunt d'una reixeta.

Ja sé que fa molt bona olor i que costa evitar tastar-lo, però espereu a l'endemà i veureu que queda deliciós!

Tarta de chocolate y plátano receta

3 comentaris:

  1. Té una pinta estupenda!! M'encanten els bescuits amb plàtan, i trobo que amb la xocolata casen a la perfecció!! Ara, això d'esperar a l'endemà....a casa meva no sé si seria possible..jejeje
    Clara

    ResponElimina
  2. A mi m'agraden els plàtans madurs 😊 Sí, sé que no és habitual però sempre espero a menjar-los al darrer moment 😀 A veure si me'n puc estar la propera vegada i preparo un pastís com aquest: la xocolata i el plàtan són una parella estrella!
    Petons guapa!

    ResponElimina
  3. Que buenos quedan los bizcochos con plátanos, dan un sabor bien rico y con chocolate, ya ni te cuento, una delicia!!!
    Besoss
    Cocinando con Montse

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari