Pa de motlle integral amb Thermomix

pan de molde con Thermomix

Els que em seguiu habitualment potser haureu notat que les receptes del blog són principalment coses que menjo per esmorzar, i que tinc preferència per coses que no em facin sentir culpable d'haver-les ingerit; també acostumo a tirar per receptes que requereixin poca anticipació (cosa que es tradueix en que no tinc massa mare a la nevera, ni gaires hores per deixar llevar la massa del pa).

Bé, doncs, el meu esmorzar habitual són un parell de llesques de pa amb tomàquet i formatge. Aquest pa que us proposava fa unes setmanes és la meva recepta preferida de pa de motlle, però avui he volgut variar (de recepta, d'aparell) i fer un pa amb la Thermomix.

Aquesta és la primera vegada que faig servir la Thermomix per a fer pa i he començat adaptant/inventant a partir d'altres receptes. El resultat? un pa bo de gust, molt flonjo. Un error comès ha estat excés de líquid (o falta de farina) i el pa es trenca amb facilitat, però serà un error que corregiré la pròxima vegada que el faci, perquè és una recepta que repetiré, és ràpida de fer i bona.

Pan de molde Thermomix

Ingredients per la massa mare:

  • 100 gr d'aigua
  • 25 gr de llevat fresc
  • 1 culleradeta rasa de sucre (5 gr aprox. Jo hi he posat morè)
  • 130 gr de farina de força

Ingredients pel pa:

  • Massa mare (tota)
  • 290 gr de farina integral
  • 30 gr de flocs de civada
  • 1 culleradeta de sal (10 gr aprox)
  • 170 gr de llet (poseu-ne menys, 150 gr, per tal de que no us passi com a mi, que la molla es trenca)
  • 50 gr d'oli d'oliva
  • llavors de sèsam

Procedim:
Comencem fent la massa mare. Farem servir la bàscula de la Thermomix per pesar els ingredients alhora que els anem afegint.

Posem al vas de la Thermomix l'aigua, el llevat, el sucre i la farina. Programem 30 segons - velocitat 4. Obrim el vas, abaixem les restes de massa de les parets. Tornem a tapar i ho deixem reposar fins que hagi doblat el volum; depenent de la temperatura dels ingredients i de la cuina serà més o menys temps. Jo ho he tingut una mica menys d'una hora.

Quan hagi doblat el volum, al vas de la Thermomix amb la massa mare al fons, hi afegim la farina, els flocs de civada, la sal, la llet i l'oli. Programem 15 segons - velocitat 6.

Després ho amassem programant 2 minuts - velocitat espiga.

Mentrestant, engreixem amb una mica d'oli el motlle que vulguem fer servir i escampem un parell de grapadets de llavors de sèsam per damunt del marbre o taula de la cuina.

Quan hagi passat el temps, aboquem la massa de la Thermomix al damunt de les llavors de sèsam i donem forma allargada al pa. El posem al motlle intentant que la massa arribi a tocar les parets. Hi he posat una mica més de llavors per damunt, ho tapem amb un drap i ho deixem reposar fins que hagi doblat el volum (una hora aproximadament).

Pre-escalfem el forn a 200ºC i quan hagi doblat el volum, fiquem el pa al forn durant uns 30 minuts. Quan el treiem del forn l'hem de deixar refredar fora del motlle, damunt d'una reixeta, per tal de que no se'ns humitegi.
Bon dia i a esmorzar!

Pan de molde integral con Thermomix

4 comentaris:

  1. Aquest pa caurà a casa, segur ...

    ResponElimina
  2. t'ha quedat sensacional, i amb les llavors per sobre segur que molt gustós.
    No faig mai pa amb la thermomix... ho hauré de provar! ;)

    ResponElimina
  3. Ains que jo no tinc l thermomix! Però m'he comprat una panificadora, a veure si també surt bé! una abraçada maca!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  4. Què maco t'ha quedat! es veu molt esponjós!!!

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari