Pa de pessic de Weetabix i fruita

bizcocho de weetabix y fruta (fibra, integral, cereales)

A qui no li ha passat mai que compra aquest envàs de Weetabix, ja sigui per tastar-lo, ja sigui perquè "és molt sà i cal menjar-ne", ja sigui per error? A mi m'ha passat diverses vegades. I cada vegada acaba amb el mateix resultat: això és incomestible! No té gaire gust, no té una textura agradable, i "no sé perquè he tornat a comprar-ne"... El tinc durant mesos rondant pels prestatges de la cuina i finalment acaba a la bassa, l'envas pràcticament sencer. I no m'enganyeu, sé que no sóc la única a qui li passa...

Doncs bé, per circumstàncies que no venen al cas, torno a tenir un envàs de Weetabix a casa, i abans de acabar llençant-lo m'he proposat trobar maneres de consumir-lo... bones notícies: HO HE ACONSEGUIT!

Aquest pa de pessic que us proposo avui és sorprenentment bo, i molt sa. Ple de cereals integrals, fibra, amb un gustet deliciós de fruita i sense sucre refinat! És perfecte per a un bon esmorzar, especialment després dels excessos de Nadal.

Som-hi!

Ingredients:

  • 2 barretes de Weetabix
  • 150 gr de fruita deshidratada (jo vaig posar uns 100 gr de panses i 50 de physalis (yuhuuuu!!) d'un altre fruit que lamentablement, no en recordo el nom. A la foto es veu, si algú la reconeix i em treu de de la igonrància li ho agrairé)
  • 130 gr de fructosa (o 200 gr de sucre fi)
  • 225 ml de llet (pot ser de soja)
  • 125 gr de farina
  • 1 culleradeta (uns 7 gr) de llevat químic
  • 1 ou
  • 1 culleradeta de canyella


Procedim:
Posem el Weetabix, la fruita, el sucre i la llet en un bol i ho deixem reposar tota la nit. Quedarà una pasteta gens bonica.

L'endemà, posem el forn a pre-escalfar a 180ºC.

Afegim a la mescla l'ou una mica batut, la farina i llevat tamisats i la canyella, i ho remenem.

Aboquem la mescla a un motlle que haurem preparat amb paper de forn, o engreixant amb mantega i una mica de farina per tal de que no s'enganxi, i ho fiquem al forn durant 1 hora, fins que l'escuradents surti net al punxar el pastís. Compte perquè al final se us pot cremar per sobre. Si veieu que es torra massa, el tapeu amb paper de plata.

El treiem del forn i passats 10-20 minuts, quan puguem manipuar-lo sense cremar-nos i sense que es trequi, el desmotllem amb compte i el deixem reposar damunt d'una reixeta fins que estigui fred del tot.

No us enganyo, és bo. Tasteu-lo i em dieu!



*************************

WEETABIX AND DRIED FRUIT CAKE

Ingredients :
  • 2 Weetabix bars
  • 150g dried fruit (I got about 100 grams of raisins and 50 physalis)
  • 130 g of fructose (or 200g fine sugar)
  • 225 ml milk (can be soy)
  • 125 grams of flour
  • 1 teaspoon (about 7 grams) of baking powder
  • 1 egg
  • 1 teaspoon cinnamon

Proceed : 
Put the Weetabix, fruit, sugar and milk in a bowl and let it sit overnight.

The next day, put the oven pre-heated to 180° C.

Add a slightly beaten egg into the mixture, the sifted flour,  yeast and cinnamon, and stir it.

Pour the mixture in a greased mold and put it in the oven for 1 hour, until a toothpick comes out clean.

Remove from the oven and when you can manipulate it without getting burned, remove from the mold and let it cold completely before eat it.

7 comentaris:

  1. Ah! Doncs si és bo i ple de gust ja el tastarem!! Amb panses m'encanten, els pans fets a casa.

    ResponElimina
  2. Ains... a mi també m'ha passat de comprar-ne i pensar que no són comestibles XD. Així que ara ja tinc una manera d'aprofitar-les, perquè mira que fa goig aquest pa de pessic!!

    ResponElimina
  3. Marta y tanto que es bueno y mas casero y idoneo como bien dices para un desayuno¡¡
    Bon cap de setmana
    Peto

    ResponElimina
  4. un cop els vaig comprar i me'ls vaig menjar perquè em feia pena tirar-los, però es com menjar cartró! jajajajajaj. Molts petonets i bon any guapa

    ResponElimina
  5. Ostres MArta, jo no n'he comprat mai, però estic per fer-ho per provar aquest pa de pessic amb una pinta més que deliciosa!

    ResponElimina
  6. fent experiments i provatures arribem a aconseguir resultats sorprenentment bons, veritat?

    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  7. Nena, estic rient per sota el nas. A mi també m'ha passat el mateix i moltes vegades! Saps com he acabat amb el paquet: passat per la thermomix i fent-lo servir per a arrebossar! Molt bona idea la teva.
    Marta, et deixo l'enlaç de la trobada perquè te'l miris:
    http://lacuinavioleta.blogspot.com.es/p/open.html
    A veure si pots venir.
    Nani

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari