Miracle pel mal de panxa

Probablement el millor moment per a publicar aquest post era abans de Nadal però no va poder ser. I el cas és que ara és tan bon moment com qualsevol altre per compartir amb vosaltres una recepta que fa miracles quan tens mal de panxa.

Una infusió que a diferència de moltes altres, no necessita un tractament continuat de prendre's la infusió durant dies per a notar-ne els seus efectes. Amb una tasseta d'aquestes ja en notareu els efectes. I tant li fa quina mena de mal tingueu: acidesa, aire, digestió pesada... Jo la prenc sense sucre ni res, té un gust intens, és bona. Si us fa falta no deixeu de tastar-la malgrat que sigueu d'aquella gent a qui no li agraden les infusions. És oli en un llum, de debò.

Jo compro per Internet les bossetes d'herbes de 50gr per separat i les ajunto totes en un pot. Ho remeno bé i d'allà n'agafo el pessic que cal per a cada infusió. He buscat a la Wiquipèdia les propietats medicinals de les plantes. Us en facilito l'enllaç als articles i resumeixo les propietats digestives, que segur que així fa més efecte ;)

Menta poniol: facilita l'expulsió de gasos
Cap d'ase antisèptic, digestiu, antiespasmòdic, cicatritzant i antibacterià
Anís estrellat: alleugereix la digestió, antiespasmòdic. Recomanat també per als còlics dels lactants
Llavors de fonoll: diurètic, facilita la digestió
Si la tasteu no deixeu de venir a dir-me com de meravellosa és ;)

Ingredients:

  • Menta poniol (Mentha pulegium
  • Cap d'ase (Lavandula stoechas)
  • Anís estrellat (Illicium verum
  • Llavors de fonoll (Foeniculum vulgare)

Procedim:
De la barreja d'herbes, agafar-ne una cullerada sopera i ficar-la dins d'una tetera, tassa o capseta per a infusions. Abocar-hi al damunt una tassa d'aigua mineral bullint. Deixar-ho infusionar 5-10 minuts. Escórrer i llestos. Adéu mal de panxa!

10 comentaris:

  1. Moltes gràcies per la informació, m'ha agradat molt saver-ho. Ho provaré.
    petons

    ResponElimina
  2. jo, amb un bebè de 2 mesos, me'n faig uns farts!!! .... ditxosos còlics!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. També els hem passat amb les dues nenes de casa... un dia s'acaben, és l'única cosa bona que tenen...

      Elimina
  3. Llàstima, acabo d'arribar del mercat. A la propera les compro!!

    ResponElimina
  4. No conec el Cap d'ase ni la combinació que ens dius però, el que si puc dir és les infusions amb poniol ja les prenien els nostres besavis. Gràcies per compartir la proposta

    ResponElimina
    Respostes
    1. Jo tampoc no el coneixia. En castellà, el cap d'ase és el "cantueso". Potser així et sona més?

      Elimina
  5. Marta, m'has fet tornar a quan les meves filles tenien còlics.
    Nani

    ResponElimina
  6. tota la raó va de nassos pel mal de panxa i digestions pesades, i jo haig de fer-me aquestes tissanes desprès de pendrem el lemon curd de mes abaix....estic totalment enganxada!!!! que bo que és!!! petons

    ResponElimina
  7. Hola,
    Durant molt anys vaig treballar en un herbolari i has fet una molt bona composició. Va molt bé pendre herbes, sense dubte. Gràcies per compartir-ho.
    petons

    ResponElimina

Agraeixo molt el teu comentari